Perşembe, Haziran 10, 2010

Les Grossman'ın epik hayat öyküsü (!)


Başta bi söylentiydi ama artık kesinlik kazanmış durumda; Les Grossman’ın hayatı film oluyor. Konuya ilişkin ilk açıklama, kendisiyle tanışmamıza vesile olan “Tropic Thunder”ın yönetmeni ve bu filmin de yapımcısı olacak olan Ben Stiller’dan geldi : “ Les Grossman’ın hayatı, tüm zorluklara karşı büyük işler başarmış bi adamın ilham verici öyküsüdür. Grossman’ın kendisi de ‘ bu filmi bitirdiğimizde s.ktiğimin Citizen Kane’inin boktan bi amatör sinema örneği gibi kalmasını’ planladığını söyledi. Kendisiyle çalışmaktan onur duyuyorum”. Senaryonun içeriğiyle alakalı görüşleri sorulan Les Grossman’ın açıklaması da şu yönde olmuş: “ Yakın arkadaşım Kirk Lazarus’tan atıf yaparak söylüyorum: ‘ben senaryoyu okumam, senaryo beni okur”. En son beyanat da Paramount Film’in başkanından gelmiş: “Bu işte ne öğrendiysem Les’ten öğrendim. Onun yanında asistan olarak kariyerime başladım, daha ilk günümde öğle yemeği siparişini yanlış verdim diye bana masasını fırlattı. Onu bi baba gibi sevdim. Bu adamın hayat hikayesinin haklarını muhafaza etme kabiliyetlerinden ötürü Ben (Stiller) ve Stuart Cornfeld’e sonsuza dek minnettar kalacağım.”

Son on yılın muhtemelen en iyi 5 filminden biri olan “Tropic Thunder”ın herbiri birbirinden eğlenceli karakterleri içinde Robert Downey Jr. tarafından Kirk Lazarus ile birlikte en göze batanıydı Tom Cruise’un Les Grossman’ı. Son yılllarda çevresinde bi antipati halkası oluşmaya başlayan Cruise’u da kamusal alanla barıştırdı bu figür. En son MTV ödül törenleri için Twilight çocukları R.Pattinson ve T.Lautner, Will Smith, oğlu Jaden Smith, Michael Cera ve Bill Hader’ı da barındıran bi kaç Grossman skeci hazırlanmakla kalınmadı, Cruise Jennfer Lopez ile birlikte sahneye de çıktı. Bu cameoya gösterilen yüksek rağbetten ötürü mü yoksa zaten böyle bi film yapma fikri vardı da bunun pazarlaması için MTV kullanıldı bilemesem de neticede şu aşamada projeye yeşil ışık verilmiş durumda. Senaryoyu kaleme alacak isim, fragmanları itibariyle “Speed Racer”ın akibetine maruz kalacağa benzeyen “Scott Pilgrim vs. the World”un yazarı Michael Bacall. Yönetmen koltuğunu kimin devralacağı henüz netleşmiş değil. Projenin gündeme geldiği andan beri, özellikle bizim cenahta yeni bi Recep İvedik vakası olacağına dair şüpheler oluşmadı değil. Bu kaygıların tümüyle mesnetsiz olduğunu söylemek de güç. Bir filmin içinde şahane duran bi karakteri, kendi başına apayrı bi hikayeye malzeme etmek ticari açıdan iyi bi fikir olsa da ortaya çıkacak işin niteliği açısından olumlu netice vermeyebiliyor. Bu noktada olayın püf noktası hikaye oluyor haliyle. Senarist seçimi bu bağlamda endişe verici karşılanabilir, şahsen ben de Tropic Thunder ekibinin senaryoyu kaleme almasını tercih ederdim. Ama Ben Stiller’ın yapımcı olarak projede yer alıyor oluşu bişeylerin iyiye gideceğine işaret bence. Hatta Robert Downey Jr., Jay Baruchel, Nick Nolte vs. diğer oyuncuların konuk olarak filmde yer alabilirler bu vesileyle belki. İşte o zaman tadından yenmez zaten. Bekliyoruz…