Salı, Mart 26, 2019

Dead or Alive 6


Dövüş oyunlarında uzman sayılmam ama her çıkan oyunu da bilgisayarım el verdiğince takip etmeye çalışırım. En favorim oyunum da "Dead or Alive 5:Last Round" olmuştur bugüne kadar (Serinin PC'ye çıkan ilk oyunu buydu, haliyle benim de ilk oynadığım). Hem bir dövüş oyunu olarak çok keyifliydi hem de oyunun fanservice mevzusundaki aymazlıklarını gitgide daha boğucu hale gelen günümüz politik doğruculuk ortamında çok tatlı ve ferahlatıcı bulmuştum. Doğruya doğru, iş sadece dövüşse muhtemelen çok daha iyi oyunlar var ama biz DOA'yı anime/hentaiden fırlayıp çıkmış karakterlerin birbirlerini patakladıklarına şahit olmak için oynuyoruz. 



Altıncı oyunun yolunu gözlerken de beklentimiz aşağı yukarı bu yöndeydi ama geliştiricilerin kafasında başka şeylerin olduğu geçen yıldan belli olmuştu. Artık gitgide daha etkin bir faktör haline gelen e-sports arenasında söz sahibi olmak isteyen geliştirici firma Team Ninja bunun yolunun fanservice kısmında vites düşürmekten geçtiğine karar vermiş. Bana saçma geldi, oynayacak olan gene oynar ama herhalde fan tayfasından ötesine de hitap etmek istediklerinden oyunun "göze batan" taraflarını biraz törpülemek istemişler. Ekonomik açıdan mantıklı bir karar olabilir olmasına da DOA'yı DOA yapan şeylere de bir nevi ihanet etmişler bu şekilde. Gerçi komple bir terk de söz konusu değil, oyunda gene her tür kostüm mevcut ama kilitliler. Kilidi açmanın yolu da DOA Quest'ten geçiyor. Oyunun en büyük yeniliği ve en keyifli tarafı olan bu yeni ekleme, farklı karakterlerin üzerinden ilerleyen bir maç serisi. Her bir maçta yapmanız gereken üç görev var ve bunların en az birini belli bir komboyu gerçekleştirebilmek oluşturuyor. Bu 3 görevi de başardığınız takdirde hem yeni dövüşleri hem de yeni kostüm vs. oyun aparatlarını açabiliyorsunuz. Dediğim gibi oyunun en keyifli kısmı ve
gayet başarılı bir ekleme, her kazandığınız maçla elde ettiğiniz kazanım ve ilerleme duygusu bağımlılık yapıcı, bir sonraki oyuna atlıyorsunuz hemen. Ama aynı zamanda bir grinding niteliği de taşıyor çünkü kıyafetleri bu yolla açmaya çalışmak çok ama çok vakit isteyen bir şey. İstediğimiz karakteri istediğimiz gibi oynatabilmek için bu kadar uğraşmam gerektiğini düşünmüyorum.



Quest'ten sonra en çok vakit ayırdığım bölüm survival, time, vs gibi kategorilerden müteşekkil "Fight" kısmı oldu, burası daha özgür seçimler yapabildiğiniz ve oyunun daha az muhafazakar takıldığı yerler. Gerçi DOA5'e göre burada da bir gerileme var gibi geldi bana çünkü çoğu zaman tek hareketle maç kazanabildim, komboymuş dişli rakipmiş kime lazım. Her ne kadar oynayalı bir hayli vakit olmuşsa da önceki oyunun dövüş kısımları daha dengeliydi diye hatırlıyorum,tabii yanılıyor da olabilirim. Önceki oyundaki favori karakterlerden Momiji'ni bu kez görülmemesi de üzdü, yeni karakter olarak Nico'ya bayılmasam da sevdim diyebilirim.


Oyunun hikaye modu dövüşlere ısınmak için ideal ama herhangi bir ilgi çekiciliği falan da yok. Hikaye kimsenin önceliği değil burada orası kesin ama en azından animasyonları yaparken karakterlerin vücudunun geri kalan yanlarına gösterdikleri özeni biraz da ağız hareketlerine gösterselermiş fena olmazmış. O kadar laf güzaf ediliyor hiç mi ağız hareketleri oturmaz, oturmasından geçtim neredeyse dudakları oynamıyor bile. 10 yıl önce yapılmış oyunlarda bile daha iyi kotarılmış bir şey bu.


Son olarak, gelişmiş Pclerde durum nasıl bilmiyorum ama benim 2013 model bilgisayarı bir hayli kastırdı oyun, ayarları diplemek zorunda kaldım. Ayrıca kontrollerin de yer yer geç tepki verdiğine de şahit oldum, artık o gamepadle alakalı bir mevzu mudur, klavyeyle daha mı rahat oynanıyordur denemedim açıkçası. Dövüş oyunu dediğin şeyi klavyede oynaması zor olmasa da gamepad kadar keyifli değil. Bir DOA oyununu, özellikle de yeni Quest modunu, oynamak her zaman keyifli olsa da oyuna dair hayal kırıklığı hissiyatımı üzerimden atamadığımı da belirtmem lazım. Bir "DOA5"in aynısının daha iyisini beklerken önceki oyunu gözlerimin arıyor olması çok iyiye alamet değil ama gene de geçmişten kaynaklı beklentileri olmayanlar için keyifli bir deneyim sunacağını söyleyebilirim.