İlk "Pacific Rim" hiç hazzetmediğim bir film olmuştu. Bu sebeple "Spartacus" ve "Daredevil"la birlikte hürmetimi kazanmış Steven DeKnight'ın yönetmenlik koltuğunu devralması bile bana devam filmini izlettirmeye yetmeyecekti. Ama bu soundtrack albümüne bir şans vermeye engel değildi tabii. Ha verdik de noldu o ayrı konu.
Filmin müzikleri İskoç besteci Lorne Balfe'den. Kendisi Hans Zimmer'in çıraklarından, kariyerine onun imzası olan birçok filme ek müzik yaparak başlayıp 2010'daki "Megamind" ile birlikte solo takılmaya başladı. Bugüne kadar kendisinden çıkma birçok albümü dinlemiş olsam da "13 Soldiers of Benghazi"deki "Forgotten" isimli şahane bestesi dışında akılda kalıcı bir işe imza attığına da şahit olmadım. Kendisinin yeteneksiz birisi olduğunu düşünmüyorum ama Zimmer'in firması Remote Control'a yöneltilen en yoğun eleştiri olan birbirinin aynısı, kişiliksiz müziklere imza atılması durumu tam olarak Balfe'yi ifade ediyor denebilir. Hazretin 2018'te çıkan "12 Strong", "Marcella" ve "Hurricane Heist"tan sonra 4.albümü bu. Sadece buradan hareketle bile hem Remote Control'ün hem de Balfe'nin bu işi artistik bir eylemden ziyade bir iş olarak gördüklerini söylemek mümkün. Bu da ortaya çıkan işlerin niteliğinden anlaşılıyor zaten.
İlk "Pacific Rim"in müziklerini Balfe'nin mesai arkadaşlarından Ramin Djawadi yapmıştı. Tüm albümü dinlememiş olsam da Tom Morello'nun gitarıyla omuz verdiği akılcı bir tema müziğine imza attığını hatırlıyorum. Maalesef "Uprising"in soundtrack albümünün nadir başarılı parçalarından biri de bu temanın remix versiyonu olmuş. Balfe'nin albümünde Balfe'den çıkma yegane iyi müzik ise Daft Punk'ın Tron müziklerinden çakma gibi duran "Shao Industries". Aşırma sounduna rağmen bu beste albümün geri kalanına nispetle inci tanesi gibi; drone sesleriyle başlayıp elektronik perküsyonla yükseliyor, sonra da Daft Punk'ın yaylıları ve elektro gitar eşliğinde keyifle nihayete eriyor. Bu iki parça dışında albümün geri kalanı fıs. Şöyle akılda kalıcı bir tema olmasından geçtik zaten, alien ossuruğu gibi bir sesle açılan albüm, geri kalanında bu girizgaha atıf yapıyor maalesef, yapıp bıraksa yeğmiş. Bari bu tarafı koyverdin en azından aksiyon müziklerinde bir yaratıcılık emaresi göster, kapsamlı orkestra var altında, coşturma yönünde bir gayretin olsun hiç olmadı. Yok. Full teknoya abansa hiç yoktan iyi olurmuş, dinleme zevki şöyle dursun, resmen kulağı iğfal eden bir kifayetsizliği var aksiyon müziklerinin. Filmi izlemedim ama tahminim ekranda yakıp yıkılan her objeye bir yaylı gömmüş geçmiş, bunlar arasında bir bağ kurayım derdine hiç kasmadan. Dünyanın parasının gömüldüğü filmler bunlar, müzik için ayrılan bütçe çöpe gitmiş resmen. Burada DeKnight'a giydirmeden de geçmemek lazım, filmine bu müziği layık gördüğüne göre film müziği nedir ne işe yarar pek anlamadığı aşikar.