Dün oyun dünyası episodik oyun kavramını hayatımıza sokan Telltale Games'in çalışanlarının büyük çoğunluğunu işten çıkardığı haberiyle çalkalandı. "Stranger Things", "Guardians of The Galaxy" gibi bir çok fikri mülkün oyunlarını yapmak üzere anlaşma yapan, büyüdükçe büyüyor gibi görünen bir firmanın nasıl kepenklerini indirme noktasına geldiği merak konusu oldu. Üstelik geçen ay ilk bölümü yayınlanan "Walking Dead"in son sezonunun kalan bölümlerinin tamamlanıp tamamlanmayacağı da muğlaklığını koruyor.
Uzun yıllardır oyun üretiyor olsalar da 2012'de çıkan "Walking Dead" oyunu ile patlama yapmıştı Telltale, malum. Çıktığı dönem itibariyle oyun dünyasına üflenmiş yeni bir soluk gibiydi "Walking Dead". Basit QTE(quick-time-events) ve diyalog seçimlerinden muhtelif oyun mekanikleri karakterin tercihlerine yön verdiğimiz hissini bize verirken arka planda şahane bir öykü izlemeye koyuluyorduk. Çoğu Telltale oyununun interaktif film olarak atfedilmelerinin sebebi de bu özelliğiydi zaten. Bunlar zar zor oyun kabul edilebilecek animasyon filmleriydi son tahlilde. Sonraki oyunlarda daha bir idrak ettik ki yaptığımız diyalog seçimlerinin hikayenin gidişine en ufak bir etkisi yoktu. Oyunu bir önceki kayıt noktasından başlatıp farklı bir tercihte bulunsanız bile hikaye aynı şekilde devam ediyordu. Bir David Cage oyununda olduğu gibi yaptığımız tercihlerin oyun üzerinde bir kalıcı etkisi olduğunu görmek istiyordu oyuncular. "Heavy Rain"i ilk oynayışında yaptığı hatalar yüzünden tüm ana karakterlerin ölümüne sebep olmuş biri olarak bunun nasıl etkileyici bir his olduğunu biliyorum. Telltale hiç bu yönde gelişme göstermek gayretine gitmedi. Tutmuş bir formül bulup lisansını aldıkları tüm fikri mülklerin üstüne giydirdiler; GOT, Borderlands, Minecraft, Batman...Bu durum zamanla oyuncuların mesafeyle yaklaşmasına sebep oldu tabii. Şahsen son oynadığım oyunları Tales From Borderlands"ti, onu da 3 bölüm sonra bıraktım. "Game of Thrones"un ilk bölümden sonrasını oynadım mı hatırlamıyorum. Tüm bölümlerini oynadığım son oyunları ya "The Wolf Among Us"tı ya da "Walking Dead"in 2.sezonu. Oyuncuların koydukları mesafe zamanla satışlara da yansımış demek ki üzerlerine aldıkları oyun yükü de kadar bir gelir akışı olmamış olacak, iflasa kadar geldiler. Çalışanlarını her daim fazla mesai çalıştırıp kıdem tazminatlarını ödemeden işten çıkarmalarının ahları tutmuş da olabilir tabi, bilemiyorum.
Yiğidi öldürüp hakkını yemeyelim, her ne kadar oyun olarak nitelikleri düşük olsa da çok iyi hikayeler anlatıyordu Telltale Games. "Walking Dead" 1.sezon bu noktada zirvedir zaten, oyunu oynayıp da ağlamadan bitiren yoktur herhalde. "Borderlands"in full geyik havasını çok başarılı bir şekilde uyarlayan Tales.."deki yazım kalitesi de on numaradır. Tam da bu özellikleri yüzünden insan kızmadan edemiyor, bu kadar güzel hikaye anlatabiliyorken aynı ölçekte iyi de oyunlar yapabilseydiler tarihe altın harflernen geçeceklerdi muhtemelen. Şimdi ise gözünü hırs bürüyerek kontrolsüz büyüyen, büyüdüğü oranda gelişmeyi de beceremediği için yitip giden bir oyun şirketi olarak hafızalarda kalacak.