Jaume Balaguero'nun Paco Plaza ile ortak çalışması "Rec" 2007'de gösterime girmiş, ertesi sene piyasaya çıkan "Cloverfield" ile birlikte "Blair Cadısı"nın açtığı gediği genişleten yapım olmuştu. Geçtiğimiz yıl tozu dumana katan "Paranormal Activity" de aslında 2007'nin filmidir, festivalleri dolaşıp stüdyolarca keşfedilmesi iki yılı bulduğu için geçen yıl gösterime girmişti. Neticede aynı dönemde ortaya çıkıp korku sinemasına canlılık katmış bu filmlerin en başarılısıydı "Rec". Sallanan kamera tekniğini çok etkin bi şekilde kullanıp, seyircinin sarsıntıdan midesini kaldırmadan kovalamacaya en aktif şekilde ortak etmeyi beceren Balaguero-Plaza ikilisi, uzun zamandır hakikaten korkutan bi film izlemeye hasret kalmış bir kitlenin açlığını gidermişti. Her ne kadar mantıksal olarak kameranın devamlı kayıt halinde olması yer yer zorlama dursa da, filmin ana karakteri olan muhabirlerin olayları kayıt altına alma yönündeki ısrarları bu noktada yeterli bi motivasyon olarak sunulmuş, biz de seyirci olarak buna çok takılmayıp filmden keyif almaya bakmıştık. Ucu açık bi şekilde sonlanan ilk filmde esas entrika açıklanmamış, çok aşikar bi biçimde devam filmine kapı aralanmıştı. Beklenen sequel geçtiğimiz sonbaharda ülkesinde görücüye çıktı, bizde de önümüzdeki ay gösterime girmesi bekleniyor.
Gene Balaguero ve Paco Plaza'nun yönetmenliğini paylaştıkları "Rec 2", ilk filmin kaldığı noktadan devam ediyor olayları aktarmaya. Bi devam filmi olması hasebiyle hikaye açısından yeni bişeyler sunması elzem olan film biçimsel olarak da öncülünden bazı farklılıklar gösteriyor. "Rec", bir sinema filminden ziyade yaşanmış bir olayın kayıt altına alınmış hali izlenim uyandırmaya çalışan "found footage" türüne ait bi yapımdı. "Rec 2"de bu tarz daha jenerikte müzik kullanıldığı andan itibaren terkedilmiş. İlk filmin hayranlarından bazıları bunu yadırgadı, ki şahsen ben de aynı stilin korunmasını yeğlerdim. Ama neticede ortaya çıkan sonuç bütünüyle selefinin mirasına sadık, devamlılık hissini hiç bi şekilde zedelemeyen; aynı derecede iyi çekilmiş, aynı derecede eğlenceli ve korkutucu bi çalışma olmuş. Yönetmenler, muhtemelen kendilerini tekrarlamak istemedikleri için böyle bir farklılığa gitmeyi uygun gördüler heralde. Bu sefer olayları binaya müdahele ile görevlendirilen bir özel tim vasıtasıyla takip ediyoruz. Gene en olmadık anlarda bile kameranın açık durmasına mantıki açıklama olaraktan özel timle birlikte içeri giren danışman statüsündeki elemanın herşeyin mutlaka kayıt altına alınması yönündeki emirleri gösteriliyor. İlk bölüm boyunca hadiseyi askerlerin objektifinden takip ederken sonradan vites değiştirerek bi kaç ergenin kamerasına geçilmesi ile bu temel biraz göçüyor gerçi, ayrıca tempoyu da yavaşlatmış bu geçiş. Öte yandan "Rec"in saf dehşet ortamında esamesine rastlanmayan mizah öğesinin de hikayeye eklenmesine vesile olmuş o ayrı. İlk filmdeki apartman sakinleriyle burada zombi olarak karşılaşıyoruz. Bu insanlara bulaşan salgın hastalığın kaynağına yönelik "Rec"in finalinde sunulan ipuçları bu filmde bi noktaya bağlanıyor ve mevzunun içyüzünü öğrenme imkanına kavuşuyoruz. Açıkçası filmin entrikasının "Supernatural" esintili olması ve bu aralar çok popüler olan zombi furyasından kendini ayrı tutması beni mutlu etti. Belli bi noktaya getirdiği hikayeyi finali itibariyle daha geniş bi düzleme çekmeye yeltenen "Rec 2" üçüncü filmin müjdeleyicisi bi sonla bitiyor, yönetmenler de serinin son halkasının hazırlıklarına başladıklarını duyurmuşlardı zaten. Hollywood da elini boş tutmayıp bu filmin yeniden çevrimine girişmiş. "Rec"in hollywood versiyonu "Quarantine" sırf fragmanından ne kadar çakma bir hüviyete sahip olduğunu belli ediyordu, gene farklı bir sonuç çıkması olası değil ama adamlar kendini durduramıyor işte..
Jaume Balaguero, ilk filmi "Nameless"in açılış sahnesinden bile iyi bir yönetmen olacağı anlaşılan bi adamdı, "Rec" filmleriyle kendini korku sinemasının üstatlarından biri haline getirdi bence. Serinin bu halkası da ufak tefek kusurlarına rağmen taş gibi bir devam filmi. Aynı ekibin kamera arkasında olduğu "Rec 3"ü iple çekiyoruz...